Znacie podobne filmy, czyli historyczno- kostiumowe.? Coś w stylu 'Kochanice króla', 'Maria Antonina', 'Jaśniejsza od gwiazd', albo właśnie 'Młoda Wiktoria'.
'Księżną' również widziałam, a 'Elizabeth' chętnie obejrzę. Czy 'Elizabeth: Złoty wiek ' to jakby druga część?
Tak, to jest druga część. Dodałabym jeszcze; Dume i uprzedzenie (z 2005 roku),Rozważna i romantyczna, Zakochana Jane, Zakochany Szekspir,
Duma i uprzedzenie z 2005 roku jest całkiem dobre, ale ekranizacja z Colinem Firthem 100 razy lepsza! :)
Co prawda tego filmu nie oglądałam, ale do dobrych romansów kostiumowych zaliczyłabym też: Jane Eyre
To ja polecę coś starszego - "Lady Jane" - o mało znanym epizodzie walki o następstwo tronu po śmierci Henryka VIII, ze świetną rolą Heleny Bonham Carter
Najnowsza ekranizacja (z 2011) "Jane Eyre" też jest fajna :)
Polecam również "Wichrowe wzgórza" z 1992
ja polecam "Fanny Hill: Zwierzenia kurtyzany". Może nie jest historyczny, ale kostiumowy. Ja go po prostu uwielbiam <3
dołożę (mam nadzieje, nie zdublowane) kilka: " Godsford Park", "Wojna domowa / Easy Virtue", " Vatell", " Porządna kobieta / Good Woman, A", " Nędznicy / Misérables, Les", " Henry i June", " Joanna d'Arc / Joan of Arc ", " Rasputin", " Dziewczyna z perłą / Girl With a Pearl Earring"....
Ja polecam ,,Zakochana Jane", ,,Dumę i uprzedzenie", ,,Rozważna i Romantyczna", ,,Emma"... A i jeszcze chyba nie było ,,Targowiska próżności"- świetna gra aktorska Resee i przyjemna fabuła :) Może jeszcze ,,Księżna"
Oprócz wyżej wymienionych(a w szczególności "Księżna", "Dynastia Tudorów" i "Les Miserables" z 1998r") polecam "Jane Eyre" wersję z 2006r i "Tess D'Urbervilles " z 2008r, oraz "The Way We Live Now", "Wojna i Pokój" z 2007r, "Północ Południe z 2004r i ogólnie wszystkie możliwe ekranizacje powieści Jane Austin. I może jeszcze "Targowisko Próżności".
A tak tylko zapytam, wiesz może gdzie można obejrzeć miniserial Tess D'Urbervilles ? Bo bardzo chciałabym obejrzeć ale nie umiem nigdzie znaleźć :(
Oj, to musiałam przegapić. Mam nadzieję że jeszcze poleci ;) Dzięki za odpowiedź ;)
Bardzo polecam film "Krwawy tyran - Henryk VIII". Jest długi, ale kiedyś często leciał na Viasat History w formie serialu. Świetna obsada i klimat :)
Wspominany tutaj "Les misérables" był ekranowany niedawno kilka razy. W tym roku ma wyjść musical:
http://www.youtube.com/watch?v=xk5UStefYmE
Polecam również wersję z 1998:
http://www.youtube.com/watch?v=Oni72Fl7xaw
Jest też 6-godzinny francuski serial z Gérardem Depardieu, w wersji międzynarodowej skrócony do 3 godzin. Tę drugą wersję można zassać z polskim lektorem z filestube:
http://www.filestube.com/954fbb725851836903e9,g/Nedznicy-Les-miserables-CD1-DVDR ip.html
http://www.filestube.com/b9da78fd8fd447a703e9,g/Nedznicy-Les-miserables-CD2-DVDR ip.html
Oprócz wyżej wymienionych : "Kochanek królowej", "Great Expectations", Samotnia (Bleak House), "Żony i córki" (1999), Little Dorrit (2008 TV Mini-series), Little Women (1994 Movie), The Tenant of Wildfell Hall (1996 TV Mini-series), Middlemarch (1994 TV Mini-series). Ogólnie polecam mini seriale robione przez BBC, są to zazwyczaj bardzo dobre ekranizacje.
Pachnidło, Henryk IV. Król Nawarry, Kochanek Królowej, Anna Karenina (ale to już nowsze), Robin Hood, Dziewczyna z perłą.
Ja bardzo lubię jeszcze "Anna i król"- akcja rozgrywa się na terenie dzisiejszej Birmy, a nie w Anglii, ale klimat jest moim zdaniem wspaniały :)
Ja dodam :
,,Szaleństwo króla Jerzego''
,,Głos wolności''
,,Oto jest głowa zdrajcy''
,,Waterloo''
,,Barry Lyndon''
,,Księżna''
,,Anna Karenina''
dodałabym 'niebezpieczne związki' ('dangerous liaisons') z roku 1988 :)
http://www.filmweb.pl/Niebezpieczne.Zwiazki
Polecam fankom filmu "mloda Wiktoria" najnowszy serial z 2016 roku "Victoria" jest fantastyczny!
Niestety ale się nie zgodzę... widać sztuczność i brak budżetu w Victori z 2016, nie wspomnę o pracy kamery.
The Crown jedyny godny serial, który warto zobaczyć ostatnimi czasy.
Ja jeszcze mogę polecić seriale : Biała królowa,Biała księżniczka ,Nastoletnia Maria Stuart, Wiktoria,
Ja polecam serial Reign (Nastoletnia Maria Stuart) - cudowny, stroje, muzyka, aktorzy! Z filmów to jeszcze The man in the Iron Mask (Człowiek w żelaznej masce) z 1998