Jackie Chan odrzucił rolę Sato, ponieważ nie chciał grać negatywnej postaci.
Pierwotnie to Paul Verhoeven miał być reżyserem filmu.
Większość zdjęć do filmu zrobił Howard Atherton, jednak był zmęczony pobytem w Japonii i przed ukończeniem opuścił plan filmowy. Zastąpił do Jan De Bont.
Jeff Bridges, Kevin Costner, Willem Dafoe, Richard Dreyfuss, Mel Gibson, Michael Keaton, Michael Nouri, Ron Perlman, Kurt Russell, Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Patrick Swayze, Peter Weller i Bruce Willis byli kandydatami do roli Nicka Conklina.
Jeff Bridges, Kevin Costner, Willem Dafoe, Richard Dreyfuss, Mel Gibson, Michael Keaton, Michael Nouri, Ron Perlman, Kurt Russell, Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Patrick Swayze, Peter Weller i Bruce Willis byli kandydatami do roli Nicka Conklina.
Położenie pudełka stojącego obok Sugai zmienia się pomiędzy ujęciami.
Kiedy Conklin (Michael Douglas) strzela do zbira z shotguna, widać linę, dzięki której bandyta leci do tyłu.
Wygląd motocykli nie pokrywa się z ilością cylindrów, które słychać.
Kiedy Nick niszczy kryjówkę Sato, robi dziurę w łóżku. Widać, iż dziura była zrobiona już wcześniej, a teraz tylko ją zamaskowano.
Na komendzie Masahiro trzyma telefon w lewej dłoni. Po chwili telefon jest już w dłoni prawej.
Kiedy szefowie Yakuzy przybywają na spotkanie w winiarni, świeci słońce. Gdy akcję zaczynamy obserwować z perspektywy detektywa Conklina, pada deszcz.
Zmienia się położenie strzelby tuż po tym, jak ochroniarz Sugaia rzuca ją w kierunku Nicka.
Podczas spotkania Sato z szefami Yakuzy, uderza on pięścią w pudełko, zwierające matrycę. W następnym ujęciu widać jednak, że jego dłoń jest już "rozłożona" i leży płasko obok pudełka.
Pod koniec filmu - podczas motocyklowego pościgu - widać wyraźnie, że Michaela Douglasa zastąpił dubler.
W scenie w restauracji Nick wznosi toast. Widać wtedy, że w szklance jest więcej lodu niż szkockiej. W następnym ujęciu, gdy mężczyzna upija łyk, w tej samej szklance znajduje się więcej alkoholu niż lodu.
Na początku filmu Conklin ściga się z młodym motocyklistą. Obaj mężczyźni zmieniają bieg przynajmniej 15 razy. Po takim zabiegu ich maszyny powinny osiągnąć prędkość ponad 480 km na godzinę, co w warunkach miejskich jest niemożliwe.
Na podziemnym parkingu Charlie zostaje otoczony przez motocyklistów. Ich przywódca, Sato, spogląda na Conklina i wyciąga miecz wakizashi. Po chwili rusza w stronę Charliego i zaczyna trzeć mieczem o podłoże, wywołując iskry. Widać wtedy wyraźnie, że napastnik trzyma katanę, która jest dłuższa od wakizashi.
W nocnym klubie Masahiro podchodzi do stolika zajmowanego przez głównych bohaterów, trzymając w ręku koktajl z palemką. W zależności od ujęcia palemka jest raz wypukła, a innym razem - wklęśnięta.
Finałowy pojedynek nie został nakręcony w Japonii, lecz w USA, ze względu na to, iż ekipie filmowej skończyła się już wiza na pobyt w "kraju kwitnącej wiśni".
Film kręcono w Los Angeles, Napa Valley (Kalifornia, USA), Nowym Jorku (Nowy Jork, USA), Osace (Japonia).
Sceny na zewnątrz mieszkania Sugaia były kręcone na Glendower Avenue w Los Angeles. Ten sam budynek posłużył za dom Deckarda w "Łowcy androidów", poprzednim filmie Ridleya Scotta.
Biuro japońskiej policji w Osace to tak naprawdę Departament do walki z klęskami żywiołowymi.
Jest to ostatni film, w którym wystąpił Yusaku Matsuda. "Czarny deszcz" zadedykowano jego pamięci.
Wysokie koszta i (wszechobecna) japońska cenzura spowodowały, że Ridley Scott zdecydował, iż nigdy więcej nie przyjedzie już kręcić filmów w tym kraju.
Napisy końcowe rozpoczynają się od zwrotu, zaczerpniętego z japońskiego języka "kanji", który oznacza "zakończenie, koniec". Jest on czasem stosowany przy liście płac w ich rodzimych produkcjach.
Po pierwszej edycji, dokonanej przez Ridleya Scotta, film trwał aż 2 godziny i 40 minut.
Chiński znak, jaki zobaczyć możemy podczas napisów końcowych, należy czytać jako "kan".
Film kręcono od 31 października 1988 do marca 1989 roku.